ایرانیان جهان

آخرين مطالب

خلاصه اخبار نیم روزی 26 مهر1403 | خلاصه اخبار امروز ایالات متحده آمریکا

خلاصه اخبار نیم روزی 26 مهر1403 | خلاصه اخبار امروز
  بزرگنمايي:

ایرانیان جهان - خلاصه اخبار خلاصه اخبار نیم روزی را در سایت 55 آنلاین میخوانید . آیفون 13 گران شد
قیمت آیفون 13 که تا یک ماه قبل به کمتر از 40 میلیون رسیده بود، امروز پنجشنبه 26 مهر در ارزان‌ترین حالت ممکن 48 میلیون تومان اعلام می‌شود.
راز جنایت مخوف پس از سالها فاش شد رئیس پلیس آگاهی استان فارس:
در طول سالهای 1362 تا 1365 اختلافات شدیدی بین چند طایفه در یکی از روستاهای شهرستان خفر صورت می‌گیرد که در اثر این درگیریها 2 نفر توسط شخصی به هویت معلوم به قتل می‌رسند و قاتل متواری می‌شود.
پس از گذشت چند ماه با تلاش مامورین، مخفیگاه قاتل فراری شناسایی، وی دستگیر و در ملا عام اعدام می‌شود.در سال 1367 برادر قاتل از زندان آزاد و به خون خواهی برادرش، 7 نفر از اهالی روستا و طایفه مقابل درگیری را بین سالهای 1367 تا 1381 به وسیله اسلحه به قتل می‌رساند و بدون هیچ سرنخی در کوهستانهای اطراف شهرستان مخفی می‌شود.
پس از یکسری تحقیقات و رصدهای صورت گرفته مشخص شد همسر قاتل فراری بین سالهای 1396 تا 1402 به همراه فردی 64 ساله از تبعه بیگانه که مبتلا به بیماری سرطان خون بوده به تعدادی از مراکز درمانی در شهر شیراز مراجعه کرده است.با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی مشخص شد که تبعه 64 ساله در سال 1402 به علت بیماری سرطان در یکی از بیمارستانهای شیراز فوت کرده و جسد وی توسط همسر و دامادش از پزشکی قانونی تحویل و در یکی از آرامستان های اطراف شیراز به خاک سپرده شده است.
کارآگاهان زبده شعبه قتل با تحقیقات بیشتر متوجه شدند مرد 64 ساله به عنوان اتباع بیگانه اصلا وجود خارجی ندارد و در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شرور و قاتل فراری پس از اینکه به سرطان خون مبتلا شده با هویت جعلی اتباع بیگانه جهت درمان به مراکز درمانی مراجعه و به علت وخامت جسمانی فوت و با همان هویت جعلی به خاک سپرده می‌شود.
ادعای عجیب ترامپ درباره مهاجران؛ حیوانات خانگی را می دزدند تابخورند/ فقط آنچه را گزارش شده می‌گویم! رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده آمریکا یک ادعای عجیب را درباره گروهی از مهاجران ساکن این کشور مطرح کرد، در حالی که پیش‌تر نیز این ادعا را بیان کرده بود.دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر ادعای نادرستی را که در فضای مجازی منعکس شده مبنی بر اینکه مهاجران هائیتی در اسپرینگفیلد اوهایو حیوانات خانگی ساکنان این منطقه را به سرقت می‌برند یا حیوانات را از پارک‌ها می‌دزدند تا بخورند، مدام تکرار می‌کند.
این در حالی است که هیچ‌ گزارش موثقی از این‌که مهاجران هائیتی حیوانات خانگی را به سرقت می‌برند، وجود ندارد و حتی مقام‌های ایالت اوهایو از جمله مقام‌های جمهوری‌خواه این ایالت تکرار کرده‌اند که چنین داستانی صحت ندارد.
با این‌ حال، ترامپ روز گذشته (چهارشنبه) در جمع رای‌دهندگان لاتین‌تبار که رای آن‌ها در انتخابات آتی آمریکا تعیین کننده است، بار دیگر مدعی شد «من فقط آنچه که گزارش شده را می‌گویم....و همچنین خوردن چیزهایی که قرار نیست خورده شوند و تنها کاری که من می‌کنم این است که گزارش می‌دهم».
این اولین بار نیست که ترامپ چنین ادعایی مطرح کرده است و پیش از این در اولین مناظره انتخاباتی با هریس نیز چنین ادعایی را مطرح کرده بود که به شدت در داخل آمریکا مورد انتقاد قرار گرفت
بزرگ ترین بدهکار خصوصی به بانک ها را بشناسید /برخی شرکت های خصوصی و خانوادگی در لیست ابربدهکاران بانکی در بین شرکت‌های خصوصی، بزرگ‌ترین بدهکار بانکی شرکت ایران‌مال است. این شرکت درواقع زیرمجموعه بانک آینده است و نزدیک به 40هزار میلیارد تومان از این بانک، وام دریافت کرده و پس نداده است.

ایرانیان جهان

ایکس تغییرات جدید مربوط به بلاک‌کردن را اطلاع‌رسانی کرد برخی کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) از دریافت اطلاع رسانی مربوط به تغییرات بلاک‌کردن خبر می‌دهند. پیشتر ایلان ماسک به این تغییر اشاره کرده بود و حالا این موضوع به کاربران اطلاع‌رسانی شده است. 
طبق این تغییر، حساب‌های بلاک‌شده همچنان قادر به مشاهده پست‌های عمومی شما خواهند بود، اما نمی‌توانند با آنها تعامل کنند یا پاسخ دهند.این شبکه اجتماعی اعلام کرده که هدف از این تغییر، کاهش رفتارهای نامناسب کاربران، به‌ویژه انتشار مطالب نفرت‌انگیز پس از بلاک‌کردن افراد دیگر است
کشف اولین دوپاهای روی زمین!/ انسان‌تباران احتمالا 3 میلیون سال از دست استفاده کردند تحقیقات جدید نشان می دهد که انسان‌تباران احتمالا 3٫2 میلیون سال پیش از مهارت حرکتی لازم برای نگه‌داشتن و کنترل ابزار بهره می‌بردند.
قبلاً تصور می‌شد که استرالوپیتساین‌های منقرض‌شده، فاقد شکل مناسب دست برای کار با ابزار بودند.محققان تحقیقات خود را با استرالوپیتکوس سدیبا، گونه‌ای که کمتر از دو میلیون سال پیش می‌زیست، آغاز کردند. آن‌ها با بررسی نقاط اتصال ماهیچه‌های دست، شواهدی از استفاده از دست شبیه به استفاده‌ی انسان پیدا کردند؛ مانند داشتن توانایی انجام وظایفی که به کنترل و حرکت‌دادن اجسام نیاز دارد. به‌ویژه ساختار عضلانیِ داخلیِ انگشت کوچک استرالوپیتکوس سدیبا شباهت زیادی به ماهیچه‌های موجود در گونه‌های انسان بعدی دارد. در انسان‌های اولیه، انگشت کوچک هنگام ساخت و استفاده از ابزار سنگی، ثبات و استحکام را فراهم می‌کرد.
فروش جدید یک محصول ایران خودرو از امروز؛ مهلت ثبت نام تا شنبه 5 آبان 1403

ایرانیان جهان

هشدار جدی: سرمای شدید هوا و بارش باران در پیش است طبق آخرین نقشه‌های هواشناسی افت محسوس دما و سرمای سراسری در کل کشور در هفته آینده پیش بینی می‌شود.
ناکامی دختر ایرانی در راه مسابقات رولان گاروس تنیسور ایران با شکست برابر حریفان ژاپن و کره شانس حضور در رقابت‌های رولان گاروس را از دست داد.
یاسمن یزدانی که به عنوان تنها تنیسور ایران در مسابقات 16 نفر برتر آسیا در ژاپن حضور دارد در نخستین دیدار خود به مصاف نماینده ژاپن رفت.در این دیدار یزدانی با نتیجه 3-6 و 3-6 مقابل آزونا ایچیوکا از ژاپن شکست خورد.در دومین روز از مرحله گروهی رقابت‌های 16 تنیسور برتر قاره آسیا یاسمن یزدانی به مصاف حریف کره‌ای خود رفت و با قبول شکست 6 بر صفر و 6 بر 4 در این دیدار شانس حضور در رولان گاروس جوانان را از دست داد.

ایرانیان جهان

باید موانع معیشت مردم را از سر راه برداریم
رئیس جمهور:
قرار نیست به هر قیمتی به سمت توسعه حرکت کنیم؛ تامین معیشت مردم از وظایف اصلی ماست و باید همه موانعی که معیشت مردم را به خطر انداخته، از سر راه برداریم.باید از ظرفیت کشورهای همسایه در توسعه مبادلات تجاری استفاده کرد، اگر بتوانیم تعامل خود را با کشورهای همسایه تقویت کنیم، دیگر قدرت‌های جهانی نمی‌توانند ما را تحریم کنند.
دولت و مجلس هیچ برنامه‌ای درباره «بنزین» ندارد
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگو با مهر:نه در دولت و نه در مجلس و به ویژه کمیسیون انرژی هیچ تصمیمی برای کاهش یا افزایش سهمیه بنزین و قیمت آن گرفته نشده است
قیمت سکه به 51 میلیون تومان رسید
بازار ارز در روز چهارشنبه 25 مهرماه شاهد افزایش نرخ ارز بود.
بر اساس ادعای معامله‌گران، امروز قیمت دلار، درهم، یورو و لیر با نوسانات افزایشی همراه بود.قیمت دلار به 63 هزار و 450 تومان، درهم به 17 هزار و 375 تومان و یورو به 69 هزار و 220 تومان رسید.علاوه بر این، قیمت انواع طلا و سکه نیز افزایش یافت.در این راستا، قیمت طلا 18 عیار به 4 میلیون و 169 هزار تومان رسید.همچنین، سکه امامی نیز وارد کانال 51 میلیون تومان شد.

لینک کوتاه:
https://www.iranianejahan.ir/Fa/News/1235197/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کارشناس نظامی عرب: ارتش اسرائیل یک ارتش قاتل است

جزئیات بیشتر از تصمیم کشورهای اروپایی در تحریم هواپیمایی اروپا

گوانتاناموی ایتالیا؛ انتقال مهاجران به آلبانی

فهرست جدید شادترین کشورهای اروپایی اعلام شد

حضور الکسیس گندوز در تیم منتخب هفته قاره آفریقا

اعزام تیم والیبال افغانستان به ازبکستان

اسرائیل خط مقدم جبهه استکبار جهانی است

یک ایرانی مسولیت بخش نظارت بر عملیات تسلا در آمریکا و اروپا را بر عهده گرفت

اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس به جای صدور بیانیه، فکری به حال پایان دادن به اشغال کشورهای شان توسط امریکا کنند

جبهه مقاومت بازی آمریکا و اسرائیل در منطقه را به هم زده‌ است

تقدیر از صداوسیما در جنگ نابرابر رسانه‌ای با جهان استکباری

انتقاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از شرط آمریکا برای اسرائیل

آیت‌الله علم‌الهدی: اسرائیل خط مقدم جبهه استکبار جهانی است

ریابکوف: به اسرائیل هشدار داده‌ایم که به حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران حتی فکر هم نکند

ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر ترور یحیی سنوار

الحوثی: همه مسلمانان باید به غزه کمک کنند

اولویت دولت در بودجه 1404 توجه به اقشار کم درآمد

مقایسه ساعت کار کارمندان دولت و بخش خصوصی

علی جنتی: پکن و مسکو هرطور که خواسته‌اند باج‌گیری ‌کرده‌اند

اصناف در کشور نقش کم‌نظیر و بی‌نظیری در بخش‌های مختلف داشتند

کمک سپاه برای رفع موانع 700 واحد صنعتی و تولیدی در استان قم

استاندار: مراودات اقتصادی همدان و قزاقستان توسعه می یابد

کشف راز‌هایی کهن از دلِ گورستان

ناترازی اقتصادی با ارز سه نرخی ادامه می‌یابد/ مردم بدانند هنوز در کشور ارز 4200 تومانی داریم

کرمان منابع و معادن بسیاری دارد/ با همت جمعی می‌توانیم اوضاع اقتصادی استان را بهبود بخشیم

کشف پارکینگ احتکار 1080 خودروهای خارجی صفر کیلومتر در تهران

علی جنتی: مجبور شدیم به روسیه و چین نزدیک شویم

روز جهانی ریشه‌کنی فقر International Day for the Eradication of Poverty + شعار 2024

کشف پارکینگ خودروهای خارجی در تهران

کشف پارکینگ احتکار خودروهای خارجی صفر کیلومتر در تهران

سخنگوی دولت: ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک پاره تن ایران بزرگند

جایگاه متزلزل مکرون در فرانسه پس از درگیری با اسرائیل

نگرانی‌های امنیتی فرانسه برای بازی با تیم ملی اسرائیل

اذعان فرانسه به بازی پرخطر با رژیم صهیونیستی

نگرانی های امنیتی فرانسه برای بازی با تیم ملی اسرائیل

شافعی: زایر سه‌گانه تا ابد ایرانی خواهند ماند

سخنگوی دولت: جزایر سه‌گانه پاره تن ایران هستند

حمله رئیس سنای فرانسه به مکرون بخاطر صهیونیست‌ها

فرمانده نیروی دریایی ارتش: واکنشی سخت به هرگونه حمله دشمنان نشان خواهیم داد

ریابکوف: به اسراییل درباره عواقب «حتی فکر کردن به حمله به مراکز هسته‌ای ایران» هشدار دادیم

هشدار روسیه به کشور اسراییل

دریادار ایرانی: ملاطفتی در قبال تحرکات دشمنان نداریم

ایران از ترانزیت 30میلیون تنی چین-اروپا استفاده می‌ کند؟

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

هشدار چین به هند: درباره تایوان محتاط باشید

دو پزشک از فرانسه بیمارانشان با کمک رباط‌ها در چین جراحی کردند+جزئیات باورنکردنی

آخرین نظرسنجی ها درمورد انتخابات آمریکا؛ هریس جلوتر است یا ترامپ؟ / مسمانان آمریکا به کدام نامزد رای می دهند؟

انصارالله یمن: پاسخ سختی به حمله آمریکا خواهیم داد

واکنش بورل به ضرب‌الاجلی که آمریکا برای اسرائیل تعیین کرد

رقابت ترامپ و هریس میلیمتری شد | جدیدترین نظرسنجی انتخابات آمریکا